Wednesday 12 September 2012

cikgu praktikal????

in the name of Allah, Most Gracious n Most Merciful....

tggl beberapa minggu je lagi nk hbs praktikal d smkfb...
jujurnye, perasaan sedih mengatasi perasaan gembira...dan jujur juga perasaan sedih utk perpisah dgn sahabat2 praktikal mengatasi perasaan sedih utk berpisah dgn warga smkfb...ntah knp, rse happy bile bersama sahabat2 akma, zimah, tikah, wani, ikin n akim...dah mcm adik beradik pun ade gak..sedih bile dikenang diorang akan meninggalkan besout...
i'll miss them....

tapi x kurang sedihye bile nk meninggalkan smkfb dan warganya...
di sekolah ini aku belajar erti kehidupan seorang pendidik...aku belum dpt mencapai standard guru penyayang atau pun guru feberet berbanding sahabat2 yg lain...rase jeles itu ade tapi nk buat cm ne..belum ade skill nk tackle budak...insyaAllah, dgn pengalaman yg ade, aku akan berusaha dgn lbh gigih utk menjadi pendidik anak bangsa disamping menjadi guru penyayang...amin...

cikgu2 yg x kan dilupakan, sahabat semeja, segosip...kak ana, kak mazidah, kak yanie, kak sueraya, kak lin,  guru pembimbing kak ct, kakak yg baik hati kak madiah n semua cikgu2....cikgu2 smkfb sgtlh jurus2 belaka....kalo lh nk sebut semua name kat cni tp yg tu tggu entry bile btol2 da nk hbs praktikal..heee

pd anak didik plak...
seronok dpt mengajar warga felda besout...tpt aku membesar...walaupun aku tidak bljr d smkfb tp bile jd cikgu smkfb, aku jatuh hati...kenakalan mereka x semua menjadi racun...ade ketika mereka jadi pengubat rindu esp cls2 yg aku ajar..4 sc 2, 2 dahlia n 2 kenanga...semuanya ade kenangan tersendiri...

ckp utk kali ini...sje mengisi mse lapang..insyaAllah pasni bertemu lagi...

No comments:

Post a Comment

anything to say....