Wednesday 19 September 2012

tak kan boleh...

lidah...
sangat mudah untuk lidah dan lisan mengeluarkan kata2. sama ada yg benar atau palsu, lidah akan lancar menuturkan...

sangat mudah untuk membohongi insan lain dgn kata2. tapi aku amat percaya x kan blh aku menipu Allah dan diri sendiri. x kan boleh!!!

yup...aku dah jatuh hati. aku x dpt lg utk menafikan...tapi jujurnya, aku amat malu. malu pd Allah yg menciptakan fitrah insani utk bercinta dan dicintai...aku malu kerana belum lagi aku mengecapi cinta hakiki Ya Rabbi, tapi pantas saja aku jatuh hati pd sang abdi Rabbul 'Izzati...Allahurabbi...hamba apakah aku ini???

aku terlalu memuji kebaikan si dia hingga aku lupa Allah yg Maha Baik menjadikannya seorang yg baik...oleh itu, pasti Allah berganda2 jauh lbh baik dr si dia...

Allahuakbar...rasa cinta ini sukar digambar..ntah kali ke berapa rsa ini bertandang dan sering mengganggu hidupku..bagaimana blh aku fokus pd perjuangan agama jika diriku hanyut dgn dunia cinta manusia...biarpun kami tidak bercinta, walaupun aku hanya mengharap cinta si dia namun kehidupanku tetap tidak terurus dan tidak mendapat ketenangan yg abadi...

ya Allah, aku memohon kekuatan dariMu utk istiqamah dlm berusaha ke arah kebaikan...

No comments:

Post a Comment

anything to say....